Friday, December 17, 2010

Cinta Yang Tak AdiL

Siang tadi….aku call bestfren aku yang lama menyepi….menghilang kan diri…katanya ingin mencari ketenangan….putus cinta ke??mungkin…tak nak la tanya lebih-lebih…sebab dia pon macam xtak sedia untuk share kat sape-sape lagi…die tanya kenapa kegagalan selalu singgah even kite dah berusaha…..dan cinta selalu tak adil…perasan tak, kadang-kadang orang yang kite suka….dia x suke kita….orang yang kite tak suka….die tergila-gila kan kita….tapi ade jugak orang dapat cinta yang diorang nak….cinta…couple bertahun-tahun akhirnya putus jugak….tak adil kan cinta….kenapa tuhan cipta cinta yang tak adil???ntah ek…bile member aku Tanya….aku jawab la ikut ape aku rasa….tak tau la korang2 bersetuju ke tak..ok..ni jawapan aku kat dia…


Tuhan mungkin nak uji kita….sebab cinta akan buat orang kecewa…..bila kecewa datang singgah, time tu la kita bru nak ingat tuhan…..bila kita asyik bahagia…..kita lupa kat DIA….bile kite dah selesa kat atas, kita lupa nak tengok-tengok kat bawah….betul x??bila kecewa…gagal…baru kita sedar….Cinta yang sepatutnya kita beri padaNYA…cinta pada manusia, tidak boleh melebihi cinta pada Pencipta kita, Allah s.w.t.




1 comments:

Unknown said...

cinta mmg selalu tak adil... pada aku, org yang mempunyi kelebihan (kelebihan mengikut zaman) jer yang layak bercinta... contoh... zaman dulu sapa yg hidung mancung pmpn suka, dan zaman skang siapa yg hidung kemek pmpn akn suka dan sebaliknya dan jugak kelebihan yg lain seperti kekayaan, kecantikan/katempana, dll.... hanyak org2 mcm nih jer yg layak bercinta.. siapa yang biasa2 mcm saya tak payah bercinta, nnt kecewa.. hahahaha

Post a Comment